Kanal İçi Kaza Riski
Kanal İstanbul Projesi'nin kesitleri belirlenirken dünyanın en önde gelen laboratuvarlarında navigasyon simülasyonu çalışmaları yapılmıştır. Gemilerin kanal içerisinde seyahati esnasında kanal içerisine sis, dalga, olumsuz iklim koşulları gibi tüm olumsuz koşullar oluşturulmuş, kanalın nihai kesitleri ve işletme için ihtiyaç duyulan yapıların yerleri ve fiziksel özellikleri belirlenmiştir. Kanal İstanbul boyunca herhangi bir acil durum için 7 adet acil bağlanma alanı ve 2 adet demirleme alanı belirlenmiştir. Ayrıca, Kanal İstanbul boyunca seyir, can ve mal emniyetinin gerektirdiği her türlü elektronik izleme sistemleri ve seyir yardımcılarının tesisi yapılacak olup, kılavuzluk ve römarkaj hizmetleri için son derece tecrübeli kaptan ve personel donanımı ile birlikte 30 adet römorkör, palamar botları, SAR botları ve Acil Müdahale Gemi ve ekipmanları daima hazır halde hizmet verecektir.