İstanbul Boğazı‘ndaki Kazalar

Boğazdan geçen gemilerin taşıdığı yüklerin ciddi bir kısmı zararlı ve tehlikelidir. Gemilerin ortalama %20’si tehlikeli yük taşımaktadır. Tehlikeli yük miktarı ise, yılda ortalama 130 milyon tondur. Bu miktar, BTC (Bakü-Tiflis-Ceyhan) boru hattı kapasitesinden iki kat fazla (yılda 60 milyon ton BTC/130 milyon ton İstanbul Boğazı) kimyasal taşınması anlamına gelmektedir. Dolasıyla, İstanbul Boğazı'ndan geçen gemiler herhangi bir kaza sözkonusu olduğunda ciddi boyutlarda zarara yol açmaktadır. 

Benzin yüklü Yugoslav tankeri (Zoranic) ile Yunan tankeri (World Harmony) çatışması (20 can kaybı)

Rus bayraklı, Kransky ve Lutsk tankerlerinin Boğaz'da çatışması

Romanya bayraklı tanker Independenta ve Yunan bayraklı kuru yük gemisi Evriyali çatıştı. 43 mürettebat hayatını kaybetti. 75.000 ton ham petrol denize dökülerek çevre felaketine neden oldu. Boğazdaki yangın 27 gün sürdü. Denize akan ham petrol aylarca bir tabaka olarak Boğaz'da yüzdü. O dönemde deniz dibinde yaşayan canlıların ölüm oranının %96 olduğu tahmin edilmiştir. İstanbul halkı uzun süre balık yiyememiştir.

Lübnan (Rabinion) ve Filipinler bayraklı (Madonna Lily) çatışması (21.000 koyun telefi)

Gemi Nassia tankeri ile M/V Shipbroker çatışması

Malta bayraklı Gotia, Emirgan İskelesine çatmıştır.

Karadeniz’den gelen kuru yük gemisi, sahil güvenlik botu ile Sarayburnu açıklarında çatıştı. 4 mürettebat hayatını kaybetti.

225 m uzunluğundaki dökme yük gemisi, Anadolu Hisarındaki Hekimbaşı Salih Efendi yalısına çarptı. 206 milyon lira maddi kayba neden oldu.

Aşiyan'da "Songa İridium" adlı kargo gemisi karaya oturdu.

İstanbul Boğazı'nda geminin çarpması sonucu batan balıkçı teknesindeki 1 kişi kurtarılırken, 2 kişi hayatını kaybetti.